Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή


Φτάνοντας στα μέσα του Μάρτη, στις 15 του μήνα, γιορτάζουμε την «Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή».



Το 1963, ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών John F Kennedy σε μια ομιλία αναφέρθηκε στα τέσσερα βασικά δικαίωμα των καταναλωτών. «Το δικαίωμα στην ασφάλεια, το δικαίωμα στην ενημέρωση, το δικαίωμα στην επιλογή και το δικαίωμα της δημοσιοποίησης των απόψεών του».

Μετά από 23 χρόνια, το 1985, ο ΟΗΕ αναγνώρισε επίσημα τις «θεμελιώδεις αρχές του καταναλωτή» και καθιέρωση την 15η Μαρτίου ως «Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή».

Στην Ελλάδα η πρώτη επίσημη αναγνώριση έγινε το 1991 με το Νόμο 1961/1991.

Έτσι καθιερώθηκαν τα 8 βασικά δικαιώματα των καταναλωτών, που δυστυχώς στερούνται εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο. Αυτά είναι: «Δικαίωμα στο νερό και στην υγιεινή, δικαίωμα στην ασφάλεια, δικαίωμα στην πληροφόρηση, δικαίωμα στην επιλογή, δικαίωμα στην εκπροσώπηση, δικαίωμα στην αποζημίωση, δικαίωμα στην εκπαίδευση και δικαίωμα σε ένα υγιεινό περιβάλλον».

Πρέπει λοιπόν να γνωρίζουμε και να συνειδητοποιήσουμε τα δικαιώματά μας ως καταναλωτές, ώστε να μπορούμε να προστατευόμαστε από τυχόν παγίδες.



Οι ελληνικές ενώσεις καταναλωτών που μπορούν να μας βοηθήσουν, είναι:

Το INKA (Ινστιτούτο Καταναλωτών),είναι ένα δίκτυο Ενώσεων Καταναλωτών, το οποίο λειτουργεί από το 1970. Έχει σκοπό την ενημέρωση, υποστήριξη, εκπροσώπηση και προστασία του καταναλωτή-πέρα από πολιτικές σκοπιμότητες ή επιχειρηματικά συμφέροντα. (τηλ. 210 3632 443, Fax. 210 3633 976 και η Ανοιχτή Τηλεφωνική Γραμμή 1721 για ενημέρωση, συμβουλές και υποβολή καταγγελιών σχετικά με προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στις συναλλαγές μας).

Το ΚΕ.Π.ΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών) είναι μία μη κερδοσκοπική, μη κυβερνητική και ανεξάρτητη οργάνωση καταναλωτών. Αποτελείται από τους ίδιους τους καταναλωτές και είναι ανεξάρτητο από πολιτικά κρατικά ή επιχειρηματικά συμφέροντα. Ιδρύθηκε το 1982 στη Θεσσαλονίκη. (τηλ. 2310 233 333, 2310 269 449, Fax. 2310 242 211 και το 0801 111 7200, με αστική χρέωση από όλη την Ελλάδα για να επικοινωνήσετε απευθείας με το Κέντρο Ενημέρωσης και Καταγγελιών).

Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ (Ένωση Καταναλωτών-Ποιότητα Ζωής) ιδρύθηκε το 1998 με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων του καταναλωτή και την βελτίωση της ποιότητας ζωής του. Είναι και αυτή μη κυβερνητική οργάνωση, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. (τηλ. & Fax. 2310 257 776)



Καλλιόπη Γραμμένου

Δημοσιογράφος-Παιδαγωγός




Εγγραφή στο Newsletter μας

Please enable the javascript to submit this form

© 2004 - 2024 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35