"Casting call" στο RED JASPER

"Casting call" στο RED JASPER

Ένας δημοφιλής σκηνοθέτης κινηματογράφου κάνει casting. Πέντε άγνωστοι μεταξύ τους ηθοποιοί που βρίσκονται εκεί, καθόλου τυχαία, γίνονται χωρίς να το γνωρίζουν, το καλλιτεχνικό του πείραμα. Ο σκηνοθέτης είναι για εκείνους η μεγάλη πόρτα για την καριέρα τους. Εκείνοι είναι για τον σκηνοθέτη, το μέσο για να πρωτοπορήσει. Οι στόχοι διαφορετικοί και η διαδικασία γνωστή. Σ' ένα ανθρώπινο πείραμα όμως, ποτέ δεν μπορείς να προβλέψεις το τέλος. Η παρουσία μίας από τους υποψηφίους, θ' ανατρέψει τα πάντα και το καστινγκ θα εξελιχθεί σ' ένα ψυχολογικό παιχνίδι εξουσίας. Τί μπορεί να συμβεί όταν η δικαίωση και η ματαιοδοξία έρχονται αντιμέτωπες;

Σημείωμα του σκηνοθέτη

Το έργο έχει την φύση κινηματο-θεάτρου. Ένα θεατρικό performance με απόδοση κινηματογραφική. Σκηνοθετικά δεν μπορεί να περιέχει τίποτ' άλλο, από τον απόλυτο ρεαλισμό. Οι θεατές είναι κι εκείνοι «υποψήφιοι», οπότε σκηνικό του έργου θα είναι ο χώρος που θα φιλοξενείται, απ' την αρχή και κατά την διάρκεια. Μέχρι το τέλος οι θεατές πιστεύουν ότι συμμετέχουν. Μ' αυτόν τον τρόπο γίνονται απόλυτοι «κοινωνοί» της διαδικασίας και μπαίνουν κυριολεκτικά «μέσα» στην υπόθεση.

Από την μέση και μετά, μεταφερόμαστε στην κινηματογραφική θέαση πιο συγκεντρωμένα, αφού το έργο εξελίσσεται αργά σε μια ταινία θρίλερ. Δραματουργικά, οι υποψήφιοι στέκονται όντως μπροστά από μια κάμερα όταν αλληλεπιδρούν με τον σκηνοθέτη, αλλά αυτό εξυπηρετεί σκηνοθετικά και τον ίδιο τον θεατή, όπου παρακολουθεί τους χαρακτήρες μέσα από μια έντονη, εσωστρεφή και πολυεπίπεδη υποκριτική.

Το ''casting call'' μεταδίδει την πραγματική συνθήκη μιας ακρόασης, μέσα όμως από δύο βασικά στοιχεία που επικρατούν στην θεατρική του απόδοση:

1) To «ονειρικό» στοιχείο του performance, όπου οι υποψήφιοι τραγουδούν και χορεύουν «έξω» από την πλοκή, εκφράζοντας έτσι την «ρομαντική» φύση του ηθοποιού που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη μαζί του

2) Το στοιχείο του «μεγεθυντικού φακού» σε όλους τους χαρακτήρες, για να υπερτονίσει την συναισθηματική τους κατάσταση, τις διαφορετικές προσωπικότητες, αλλά και τις σχέσεις που μπορούν ν' αναπτυχθούν σε μια συνθήκη ακρόασης. Είναι ένα reality, πολύ καλά οργανωμένο, όπου οι ηθοποιοί μπαινοβγαίνουν μπροστά από μια κάμερα.

 

casting call 1

 

Σημείωμα του συγγραφέα

Το έργο είναι πρωτοποριακό αλλά απλό στην γραφή του, με το περιβάλλον σύγχρονου ρεαλισμού και καθημερινών διαλόγων σε όλο το σώμα του. Ο λόγος του «σκηνοθέτη», καυστικός και ιδιαίτερος, έρχεται σε αντίθεση με τους διαλόγους μεταξύ των υποψηφίων, υπογραμμίζοντας έτσι με πιο «εξπρεσιονιστικό» τρόπο, το πρόσωπο της εξουσίας και το κύτταρο απ' το οποίο αυτή προέρχεται. Οι σχέσεις της οικογένειας και όσα καταγράφονται απ' αυτήν στην παιδική ηλικία, μπορεί να διαμορφώσει όχι μόνο το χαρακτήρα κάποιου, αλλά και την ψυχολογική του κατάληξη. Ένα απ' τα πρόσωπα του σκηνοθέτη είναι αυτό του εξουσιαστή, η απόλυτη προβολή του πατέρα του στο δικό του πρόσωπο. Μήπως η εξουσία είναι σκληρή γιατί προέρχεται από σκληρότητα ή ακόμα και βιαιότητα; Μήπως είναι ο τρόπος κάθε ανθρώπου να θεραπεύσει ομοιοπαθητικά, αυτό από το οποίο πάσχει και γι' αυτό το πρόσωπό της είναι άγριο και αδίστακτο;

Απ' την πλευρά των πέντε χαρακτήρων, το έργο θέτει σοβαρά ζητήματα της σύγχρονου καλλιτεχνικού και όχι μόνο «τοπίου». Το κλειστό και αποστειρωμένο σύστημα των στημένων ακροάσεων, της αναξιοκρατίας και των συμφερόντων που αυτή εξυπηρετεί, της άκαρπης προσπάθειας του ηθοποιού να υπάρξει μέσα σ' αυτό το κλειστό σύστημα και ν' αποδείξει την αξία του, την διπλή επαγγελματική ζωή που αναγκάζεται να έχει, αλλά και την εικόνα που έχουν τα γύρω περιβάλλοντα για εκείνον.

Με το ανατρεπτικό του «τελείωμα», το οποίο όμως δεν δίνει το τέλος, το έργο, μας προετοιμάζει για μια ενδεχόμενη δικαίωση των πέντε υποψηφίων, αφού το παιχνίδι εξουσίας αλλάζει και οι ρόλοι αντιστρέφονται. Έχει όμως η δικαίωση μεγαλύτερη δύναμη απ' την δόξα ή ο άνθρωπος θα είναι πάντοτε θύμα της φιλοδοξίας του;

«Δύο κακά, η απληστία και οι κλίκες είναι η καταστροφή κάθε δικαιοσύνης»

Τhomas More

 

casting call

 

Σύλληψη/ Σκηνοθεσία: Αντρέας Παύλου

Συγγραφή έργου/ Βοηθός σκηνοθέτης: Στέλλα Ρουσάκη

Μουσική επιμέλεια: Μάρκος Ευαγγέλου

Χορογραφία: Ανδρέας Παύλου

Φωτογραφία- βίντεο: Ανδρέας Παύλου

Τεχνική υποστήριξη- Επεξεργασία αφίσας: Μανώλης Δαπόντες

Παίζουν οι ηθοποιοί: Μαρίνος Ευτυχίου, Στέλλα Ρουσάκη, Στέλλα Κοσμοπούλου, Μελίνα Καλπία, Ειρένα Κυπριανού, Τζο Φτούλη, Στέφανη Νεοφύτου

Ευγενική παραχώρηση του τραγουδιού «Άντρας ήσουνα μπανάνα» που ακούγεται στην παράσταση: Nwaina

Mια χορηγία της εταιρείας PUNKRABBIT.GR

Από 14 Μαρτίου κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:15 στο Red Jasper Cabaret Theatre( Κεφαλληνίας 18, Αθήνα)

Διάρκεια: 80 λ.



Εγγραφή στο Newsletter μας

Please enable the javascript to submit this form

© 2004 - 2024 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35